niedziela, 23 października 2016

100 CITIES IN 2016! ••• #16 KOŚCIELISKO! - Dolina Kościeliska, Smreczyński Staw ♡

Hejka Kochani!:)
Dzisiaj powiem trochę o Dolinie Kościeliskiej. Jednego dnia, gdy miałyśmy wychodzić na Giewont, pogoda nie dopisywała - była duża mgła, chmury, delikatnie padało, więc postanowiłyśmy, że tego dnia pójdziemy do Doliny Kościeliskiej.
Do Kościeliska z Zakopanego miałyśmy niedaleko, ale mimo wszystko podjechałyśmy busem, aby nie marnować już czasu.
Całą drogę szłyśmy wzdłuż Potoku Kościeliskiego. Dlatego, iż w polskich górach byłyśmy pierwszy raz, postanowiłyśmy wybrać najprostsze, najczęściej wybierane przez turystów szlaki.

W pewnym momencie postanowiłyśmy wejść do jaskini. Pierwsza i ostatnia xd Wybrałyśmy Mroźną Jaskinię. Na znaku było napisane, że droga trwa 30 minut. Więc zaczęłyśmy wchodzić, raczej się wspinać. Jak już pisałam, pogoda nie dopisywała, dlatego cała droga, czy wielkie, śliskie kamienie, była drogą ciężką, bo było ślisko i stromo. Jak już doszłyśmy do jaskini, była wielka kolejka, na szczęście stałyśmy w jej połowie, samo czekanie aby kupić bilet i wejść do jaskini trwało 40 minut + 30 minut drogi tam. Niestety nie zrobiłam żadnych zdjęć dobrej jakości, ponieważ sprzęt musiałam schować do plecaka, ze względu na wilgotność w jaskini. Na pewno jest warta polecenia, gdyż jest tam pięknie. Tylko jest to jaskinia, w której w pewnych momentach trzeba było przejść przykucając i przechodzić przez duże kałuże. W pewnych momentach było również bardzo wąsko. Lecz naprawdę warto.

W dalszej części skierowałyśmy się do Stawu Smreczyńskiego. Droga była podobna jak do Mroźnej jaskini, tylko stromiej, aczkolwiek pogoda się już trochę polepszyła.

Dziękuję, za przeczytanie posta! :)