piątek, 1 kwietnia 2016

8 rzeczy, jakie warto wiedzieć o Irlandii



 Hejka Kochani! :)
Dzisiaj przychodzę do Was z postem, do którego się dość długo przymierzałam. Chciałam Wam powiedzieć / pokazać kilka rzeczy, które warto wiedząc lecąc do Irlandii. Są to rzeczy, których się dowiedziałam z własnego doświadczenia, a dzisiaj chciałam się z Wami nimi podzielić :)
Osobiście cały tydzień w Irlandii przebywałam u rodziny, dlatego nie musiałam martwić się o nocleg i lot (prezent na osiemnastkę). 


 1. PRZEJŚCIÓWKI IRLANDZKIE - KONTAKTY I WTYCZKI
Tu był mój pierwszy błąd. Przywożąc ze sobą elektronikę, jak ładowarki czy prostownicę, zapomniałam sprawdzić, czy gniazdka w Irlandii są takie same jak u nas w Polsce. Okazało się, że są inne xd Więc musiałam dokupywać na miejscu przejściówki, które wyglądały mniej więcej tak:

Źródło obrazka: http://mycarlow.blog.pl/

2. RUCH LEWOSTRONNY
Jako, iż w Polsce na drogach mamy ruch prawostronny, to przez cały tydzień mojego pobytu w Irlandii jakoś po prostu nie mogłam się przyzwyczaić do ruchu lewostronnego. Też dla odmiany w samochodach kierownica jest po prawej stronie, a pasażer siedzi po lewej.



3. W MNIEJSZYCH MIEJSCOWOŚCIACH LUDZIE NAWZAJEM SIĘ POZDRAWIAJĄ
Taka mała rzecz, a tak pozytywnie mnie zaskoczyła. Idąc małą miejscowością (wsią), ludzie mówią do siebie takie zwykłe "Hello". Idąc właśnie taką wsią, ludzie czy to na spacerze z psem, czy wracając ze sklepu, nie znając mnie witali się. Powiem szczerze, to była naprawdę pozytywna rzecz. Osobiście mi się to trochę kojarzy z tymi amerykańskimi filmami, chociaż nie wiem dlaczego :)


4. PRIMARK TO PENNEYS
Szukając w internecie przed wylotem lokalizacji sklepów Primark, natknęłam się właśnie na tą informację. W Irlandii nigdzie nie było czegoś takiego jak Primark, tylko Penneys. Jednak jak się szybko okazało, w Irlandii nazwa tego sklepu jest po prostu inna, cała reszta (asortyment itp.) jest takie samo jak w Primarku.

 Źródło obrazka: http://www.irishtimes.com/

5. PARASOLKA!
 Nie da się ukryć, Irlandia to kraj bardzo deszczowy. Pogoda potrafi się zmienić w przeciągu dosłownie kilku minut. Raz mamy piękne słoneczko i +15*C, a za 5 minut zaczyna padać deszcz i jest przymrozek. Także będąc w Irlandii, nie zapomnij parasolki za każdym razem, kiedy wyjdziesz z domu (jeśli oczywiście nie chcesz zmoknąć ;))


6. WALUTA
I tutaj bardzo ważna sprawa. Irlandia jest podzielona na Irlandię Północną (należącą do UK) oraz Republikę Irlandzką (Południe). W tej północnej płacimy FUNTAMI, a w południowej EURO.

 Źródło obrazka: https://pl.wikipedia.org

7. DOWÓD NA UKOŃCZENIE 18 LAT
Kupując w Tk Maxie czekoladki z alkoholem zauważyłam jakąś naklejkę na paczce, na której pisze, że aby kupić te Czekoladki, mogę zostać poproszona o dowód. Myślałam na początku, że to tylko naklejka a ma jakby zabraniać osobom niepełnoletnim kupna alkoholu. Jednak przy kasie Pani poprosiła mnie o dowód osobisty. Jeszcze rozumiem, jakbym kupowała normalny alkohol w sklepie, ale to były zwykłe czekoladki. To mnie mega zdziwiło xd

8. HERBATA Z MLEKIEM
Kiedy zapytano się mnie, ile chciałabym mleka do herbaty, byłam zdziwiona, nawet myślałam, że to żart. Jednak okazało się, że w Irlandii mają w zwyczaju picia herbaty z mlekiem, wiec to dla nich nic nowego, a wręcz "przysmak" :)



Dziękuję za przeczytanie posta! :)
Love xx

1 komentarz:

  1. Nie wiedziałam tych rzeczy. Fajnie dowiedziec sie takich ciekawostek :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń